PDA

Se full versjon : Redneck Ram.

Skrotsnokelaget
13-04-2009, 14:06
Da ble det Ramcharger på tunet.Hvor lenge den blir i mitt eie gjenstår å se.Har lagt den ut for salg på Autodb.Kan fort vekk få noe lurt i bytte på den. Vurderer diverse bilalternativ i tillegg til Landroveren. Serenaen står i gårdsplassen.Eu kontroll på den vurderes for å få en status.Hvis det bare er noe småtteri på den for å få godkjent er det et alternativ som bruks/turbil.Den har jo fått luftet seg til Holland blant annet. Fikk og tilbud om å kjøpe en Volvo 850 i veldig bra stand. Ikke så turvennlig. Bilder ja.Sliter litt med å laste opp til fotobøtta fra pc så det får vente.

Skrotsnokelaget
17-04-2009, 16:12
Fikk tatt noen bilder nå og har fått skilter på doningen :safari: Skal se om jeg får lagt om til BF Mud terrain dekk i helga og forske litt på startvanskene ved varm motor. Sannsynligvis fordamper bensinen i forgasseren. En smule irriterende å måtte dramme for å få start når den er varm.

http://i141.photobucket.com/albums/r70/Skrotsnokelaget/HPIM2712.jpg

http://i141.photobucket.com/albums/r70/Skrotsnokelaget/HPIM2710.jpg

Skikkelig Harrybil :lol:

Sleit litt med lyset så jeg skal heller ta mere bilder senere.

Harald Hansen
17-04-2009, 17:44
Gratulerer da, selv om det ser ut til å bli et kort bekjentskap... :) Jeg trillet forbi her om dagen og tok den i øyesyn.

GD300
17-04-2009, 18:24
jeg nekter desverre si " den så fin ut " så jeg nøyer meg med noe sånt som " slit den med helsa ".... 8)

US biler av den typen er nok det værste JEG kan tenke meg, men mange er jo fornøyde med de, og da er de jo fine for de..... :D

Syns snart du bør forsøke en G jeg, så får du en combinert tur/bruksbil du kan leve med til daglig også.

Jeg har ingen anne bil en GD en, og klarer meg fint med det. Pendler mange mil dagen med den også.
Det jeg sparer på ekstra forsikringer og årsavgifter, kjøper jeg diesel for...

( så forbigår vi faktumet om at jeg har dratt på meg 2 G biler for øyeblikket.... :roll:

GD300

Skrotsnokelaget
17-04-2009, 21:15
He he. Den ligger for salg allerede. Militær GD er på ønskelista. Må først bli kvitt jænkarjærnet. Det er jo litt gøy med hel motor da....Til tanken skal fylles :shock:

Harald Hansen
18-04-2009, 08:36
Hva med Geländewagen med halvannen motor (http://www.babez.de/brabus/gv12.php)? :)

ruffsen
18-04-2009, 09:59
gratulerer. ram er ordet ,artig maskin.

Skrotsnokelaget
18-04-2009, 23:23
Hva med Geländewagen med halvannen motor (http://www.babez.de/brabus/gv12.php)? :)

Trur du jeg får til et kastebytte der :lol: Skulle jeg kjøpt stjernebil i den prisklassen der hadde det blitt Brabus sin Unimog og fått bygd på camper.

Skrotsnokelaget
21-04-2009, 13:58
Gjorde et bytte av dekk i helga.Satte på Mud terrain. Konstaterte etter et par mil at de var for gamle og morkne så det ble flatt hjul etter to mil.

Nå står doningen i gården med et Suzukihjul foran,et flatt hjul bak og jeg er på leit etter 16 toms felger så jeg kan bruke hjula fra Negerbussen. Ja ja. Blir det for mye jobb med den eller umulig å få solgt til en vettug pris kan jeg alltids herje litt i skogen med den.

Er vel litt lei akkurat nå så den er parkert innerst i gården i påvente av motivasjon. Pusler heller med Longfellow. Skal og ha Serena på Eu til mandag så får jeg se på smørbrødlista om det blir bruksbil av den eller om naboen får overta den.

Skrotsnokelaget
06-11-2009, 16:24
Har vært stille på amcarfronten.Kun oppstart innimellom.Fikk hentet meg fire brukte 33/9.50-15 MT dekk igår.De står på rustspoke til LR så jeg må få lagt de over på felgene til Dodgen. Når det er unnagjort henter jeg vel skiltene og kjører litt med den fram til nyttår.(Hvis jeg rekker) Blir muligens operasjon på meg før jul så det er ikkke sikkert jeg rekker.Forøvrig.Hvis noen av dere i nærområdet har lyst til å teste den størrelsen på bilen så er de på felger som passer LR.Passer vel på Defender og Disco også?

Harald Hansen
06-11-2009, 18:45
Passer seriebil, Defender, Disco I, Range Rover Classic. Senere modeller har en annen, mindre boltsirkel. 101 FC har seks hjulmuttere.

Skrotsnokelaget
07-03-2010, 18:23
Da var gården tom for amerikansk jern.Ram,en forsvant ut av gården og litt lenger ned i gata til en som har mere interesse for slikt.Nå skulle jeg hatt bytta bort exmilen i en bra RRC.Det trur jeg skrotten min hadde satt pris på.

Terje K.
08-03-2010, 03:17
Joda. Eller en Disco 1, ikke å forglemme. :-)

En Ramcharger og én god exmil burde gi budjsett for en god Disco. Men husk at alle som har avhendet en en god exmil, angrer, før eller siden.

Mvh Terje K.