PDA

Se full versjon : Lars erik's Combi camp prosjekt (Den lille gule)

Lars Erik
18-08-2009, 17:05
Siden bilen blir bygd for 2 personer har jeg en plan liggende. Har tatt en liten jobb og fikk denne veteran telthengeren som betaling.
http://i148.photobucket.com/albums/s40/vw_lt_28/IMG_5240.jpg
http://i148.photobucket.com/albums/s40/vw_lt_28/IMG_5227.jpg
http://i148.photobucket.com/albums/s40/vw_lt_28/IMG_5216.jpg

Planen er å løfte teltet av hengeren (eller lettere sagt fjerne drag og aksel) og sette denne oppå en litt større henger. Da får jeg en liten plattform foran på ca 1 m2 og større hjul slik at den kan bli med på de dårlige veiene. Her er det 2 dobbeltsenger og ett lite oppholdsrom i midten. Må sette meg ned å tenke litt ang. plassering av sofa og bord inne i vogna. Combi-campen blir jo selvfølgelig malt i samme farge som "kyllingen". Nye aksler hentes hos Biltema.
Setter i gang med byggingen etter at turbilen har fått sitt først, men tar jeg ikke feil drypper det litt på hengeren også underveis.

Stig
18-08-2009, 18:32
Joe's garage

8)

En bekjent av meg drev en plateforretning i Hammerfest en gang med dette navnet. Og butikken lå faktisk i en gammel garasje... Hvor navnet kommer fra kan jo være en gjettekonkurranse... :wink:

Forøvrig et artig prosjekt med en "terrenggående" combicamp. Flere har snakket om muligheten, og nå gleder jeg meg til endelig å få se en! Forøvrig ser jeg selv på finn.no for tiden etter et passende emne for turhenger. Fant ut i ferien at det blir krøkkete å få med seg fire sykler, en svær kano og to kajakker på Range Roveren med på tur... :shock:

Harald Hansen
18-08-2009, 19:14
Joe's garage

8)

En bekjent av meg drev en plateforretning i Hammerfest en gang med dette navnet. Og butikken lå faktisk i en gammel garasje... Hvor navnet kommer fra kan jo være en gjettekonkurranse... :wink:

Jeg tror jeg vet det. Et dobbeltalbum jeg har hørt en rekke ganger, selv om det kom ut "før min tid". Håper i alle fall det er det Lars Erik referer til her.

Adventurer
18-08-2009, 20:10
Det er vel en STOR skikkelse innenfor, skal vi si "alternativ rock" som har hatt med det navnet å gjøre.

Desverre mest kjent for ett av de mindre interessante verkene sine, men desto mer morro å vite hva han var god for.

La merke til garasjenavnet med en gang, og bare måtte glise!!

Lars Erik
14-02-2010, 21:36
Da begynner det å skje litt med telthengeren også. Og som vanlig ble det litt forandringer underveis. Jeg liker å gjøre det så enkelt og billig som mulig uten å miste bruks-kvaliteten.
Drag og aksel er fjernet og en ramme skal bygges på hengeren for å løfte camperen over hjulene. Meningen var å sette teltet rett på hengeren og kutte ut en hjulbrønn i siden på camperen. Dette lar seg ikke gjøre uten å lage en masse ekstrajobb så det blir heving istede.
http://i148.photobucket.com/albums/s40/vw_lt_28/IMGP0303.jpg

http://i148.photobucket.com/albums/s40/vw_lt_28/IMGP0252.jpg

Det ferdige resultatet blir da lik denne
http://i148.photobucket.com/albums/s40/vw_lt_28/IMG_1279.jpg

Ramma som skal monteres blir 15 cm høy for å gjøre plass til større dekk.
Mer bilder kommer etterhvert.

JCP
14-02-2010, 22:51
Det er vel en STOR skikkelse innenfor, skal vi si "alternativ rock" som har hatt med det navnet å gjøre.

Desverre mest kjent for ett av de mindre interessante verkene sine, men desto mer morro å vite hva han var god for.

La merke til garasjenavnet med en gang, og bare måtte glise!!

Tillater meg en ørliten protest her! Joe's garage er svært relevant i tursammenheng; i og med at deler av albumet dreier seg om nettopp turnéliv ;-)

Adventurer
15-02-2010, 16:00
Er vel vitende om det ;-)

I forhold til hans mest kjente verk, refererte jeg til Bobby Brown, som er mer kjent enn det meste Zappa har gjort. Men som på ingen måte kan være synonymt med det meste han har gjort.

Bobby Brown er jo kommersj . . . . . .

Tilbake til topic.

Jeg sitter med samme prosjektet her i gården, siden den så lett var tilgjengelig.

Hva gjør du med høyden på teltet? Sånn som jeg har skjønt det, er det best å beholde totalhøyden på teltet. For så å heve gulv nivået inne i hengeren, slik at det blir lavere under taket i sovedelen. (noen som skjønte den??) Forteltet skal jo rekke ned til bakken, det og. Det man mister i innvendig høyde i sovedelen, tar man igjen i bakkeklaring. Og bakkeklaring blir det med større hjul og mer fjæringsvei.

Bare en tanke.

JCP
15-02-2010, 16:12
Bobby Brown fra Sheik Yerbuti (legg merke til ordspillet ;) ) ble en verdenshit i hele Norge. I land med litt djupere forståelse for engelsk homsesjargong ble den omtrent ikke spilt :D Alle som tar seg tid til å gjøre seg kjent med salig hr. Zappas tekster vil etterhvert tilegne seg en stor lyrisk skatt,- og en ikke liten ironisk nerve ;)

...det jeg egentlig skulle si i forrige post: Tøff tilhenger, Lars Erik! ...og med det setter vi tilbake til topic :)

Lars Erik
15-02-2010, 16:49
Jeg får ikke beholdt totalhøyden på teltet. Da må det kuttes i ramma på combi-campen og den er igjen en del av strukturen som holder stengene til teltet oppe. Vanskelig å forklare men det bunner ut i at jeg ikke kan lage hjulbrønner på vogna med større plass til hjul.
Forteltet rekker da ikke ned til bakken, men med alt det styret det er å sette det opp gjør det absolutt ingenting. Taket på forteltet sitter fast i teltet og fungerer da som markise med 2 teltstenger. Jula har en fin liten krakk som skal fungere som trapp opp i vogna nå som den blir høyere.

JCP
15-02-2010, 17:33
Fikk en liten idé, men så kom jeg på at å dra med seg en hel platting for å korrigere manglende markhøyde under forteltet kanskje blir noe tungvint :D

Går det ikke an å skjøte på underkantene på forteltet sånn at det fortsatt kan brukes?

Lars Erik
15-02-2010, 17:40
Det går men jeg har gjort ett forsøk på å sette opp forteltet alene og anser meg selv som ganske tålmodig, MEN dette forteltet må man være 2 for å sette opp og ha veldig god tid.
Det ble for mye stenger og tidskrevende. Vet at øvelse gjør mester men vil gjerne ha det litt enklere når jeg camper. Så avgjørelsen er tatt og det blir med markise.

Adventurer
15-02-2010, 19:03
Jeg har en "tradisjonell" Combi Camp, hvor lokket blir til gulv i forteltet. Dette gjør at jeg må beholde totalhøyden ved oppslått telt. Frister ikke veldig med ett gulv som står 35-40 cm opp i lufta, helt uten grunn.

Så løsningen min blir å slå opp Combi Campen, løsne hengeren fra teltet og trille den bort, for så å trille Mjørud hengeren innunder teltet, der hvor orginal hengeren sto, for så å justere teltet til det nye understellet.

Høres enkelt ut, men jeg tror det er en utfordring i det fjerne . . . . . . .

Gleder meg til å følge fortsettelsen på prosjektet ditt.

Dancin`fool . . . . he`s a dancin`fool
I maybee totally wrong, but i`m a fool, yeah :-)

Lars Erik
15-02-2010, 19:21
[QUOTE=Adventurer;10830]Jeg har en "tradisjonell" Combi Camp, hvor lokket blir til gulv i forteltet. Dette gjør at jeg må beholde totalhøyden ved oppslått telt. Frister ikke veldig med ett gulv som står 35-40 cm opp i lufta, helt uten grunn.

Så løsningen min blir å slå opp Combi Campen, løsne hengeren fra teltet og trille den bort, for så å trille Mjørud hengeren innunder teltet, der hvor orginal hengeren sto, for så å justere teltet til det nye understellet.

Høres enkelt ut, men jeg tror det er en utfordring i det fjerne . . . . . . .

Gleder meg til å følge fortsettelsen på prosjektet ditt.

Lokket ditt er vel ikke så solid at du kan montere ben lik det systemet som er på en solseng? Bøyler du bare kan vippe opp som er lik høyden du hever combi-campen. Eller 6 ben jevnt fordelt på lokket.... Bare slenger ut noen ideer.

JCP
15-02-2010, 20:32
Stive av med lekter eller profiler i lengderetning og utfellbare støtter i enden kanskje,- men det kan gi noen utfordringer i forhold til tetting. Blir noen feite larver med Sika eller anna griseri... ;-)

Adventurer
15-02-2010, 21:17
Lokket blir byttet ut med noe annet, med en skikkelig takgrind på. Muligheten for å bruke taket på en dele-gelandewagen blir bla. vurdert. Da blir det grinda som ligger ned på bakken.

Det er vel heller det, at jeg ikke ønsker meg noe særlig trinn opp til inngangen, samt at jeg gjerne vil at forteltet fungerer som det skal. Ser for meg at det blir nødvendig, i dårlig vær med 2 små barn på tur :-) Har vurdert muligheten for bein eller bøyler, men vil i hvert fall prøve å få det til, uten.

Lars Erik
07-03-2010, 20:20
Da har combi-campen kommet på plass på hengeren sin. Litt flere festepunkter mellom combicamp og henger må til..
http://i148.photobucket.com/albums/s40/vw_lt_28/IMGP0331.jpg
Større dekk skal på og nye lys må monteres.

Harald Hansen
08-03-2010, 08:26
Større dekk skal på og nye lys må monteres.

Se her, ja. Du får ikke samme dimensjon som på bilen, eller?

Lars Erik
08-03-2010, 18:37
Har vært innom tanken at hjulene på telthengeren skal være lik bilen, men da må jeg legge mer penger på bordet. Kanskje senere hvis jeg blir 100% fornøyd. Men først blir det Islandstur.