PDA

Se full versjon : Kameranerd`s Defender 110 87 mod

kameranerd
26-08-2009, 22:11
Her er litt om min Land rover Defender 110 87 mod. Kjøpte bilen på våren 2008, og hadde da gått litt under 300 000km, nå har den gått over 333 333km og det har blitt en del skruing, stort sett lyst betont, men når bilen drar på årene går den ikke uten vedlikehold, men bilen har aldri sviktet, og det er en bil du blir glad i. Jeg kjører med mye verktøy. Bilen har 2 diesel tanker og helt fri for elektronikk, slik at det meste lar seg reparere underveis. Jeg har bare en bil og den må brukes daglig og til tur. I sommer fikk den prøvd seg fra Sandefjord til Harstad videre til Lofoten og nedover riksvei 17, Ålesund og hjem. Bilen er ikke spesielt modifisert, lagde et hyllesystem bak i bilen slik at all bagasje er lett tilgjengelig og greit å stable oppå hverandre, plass til kjøleboks og strøm til den, laget en hylle på bakdøren som kan slåes opp og fin plass til primus og presskanne. Noe støy isolering er fortatt. Har en stor takgrind med et taktelt for to. I sommer lå de 2 eldste barna der oppe og vi to med minste jenta i combicamp.
Lagt til litt: forskjermene på Defender er perfekte å spise og drikke kaff på, helt flate.

Her er et bilde fra Lofoten i sommer (2009)
http://www.kameranerd.com/defender001a.jpg

Kent Bentzen

GD300
26-08-2009, 23:12
du skriver Defender, men det der er vel strengt tatt en Oneten er det ikke ?

Jeg liker disse mye bedre enn Defenderne, bla a kom de i en rekke skikkelig spreke farger.
Hva går egentlig noe sånt løs på prismessig ? Et viktig kriterie for meg er en " hvedagsbil " som ikke må ha kaskoforsikring. Dermed har jeg en økonomisk limit som gjør en Defender out of range egentlig...

GD300

Harald Hansen
27-08-2009, 07:33
Har du bilde av hyllesystemet også? (Nysgjerrig, vet du...)

Harald Hansen
27-08-2009, 08:21
Land Roverne våre har forresten gått omtrent like langt. Min har akkurat rundet 350.000.

kameranerd
27-08-2009, 08:50
Joda det er en 110, defender navnet kom i 1990, men de blir kalt defender, ved delekjøp og sånt. De pleier vel å ligge på 85-90 000 kr i god stand. Hylle systemet har jeg tatt ut nå, men det er mulig jeg finner et bilde, står i mørkerommet om dagen og fremkaller mye film fra ferien, liker ikke bare gamle biler, men også gamle kameraer :D

Kent

Adventurer
27-08-2009, 19:15
Fin engelsk vogn du har der.

Det takteltet pirrer nysjerrigheten. Flere bilder og en kort beskrivelse?

kameranerd
27-08-2009, 19:55
Jepp her er noen bilder av takteltet, kjøpt det av larsen vinsj i østfold et sted. Det er nok helt sikkert produsert i Kina, men så koster det en fjerdedel av et annet også. Jeg er veldig fornøyd med det. Det tar ca 5 sekunder å slå det opp, og under et minutt å legge sammen. Blir holdt oppe av 2 gass fjærer. Madrassen er tynn, men det er plass til litt mer oppi der, jeg lot puter og soveposer være der oppe under transport. En natt med ekstrem regn, kom det litt inn sømmene tror jeg, men jeg har ikke satt det inn med den guffa som fulgte med til disse, burde nok ha gjort det, men neste gang gjør jeg det. Fulgte også med en stige, men den måtte modifiseres litt for å passe til min bil.
http://www.kameranerd.com/6919a.jpg
http://www.kameranerd.com/6905a.jpg
Fant også et bilde hvor noe hjemmelagde hyller synes såvidt.
http://www.kameranerd.com/6523a.jpg
Gjør oppmerksom på at disse bildene har jeg ikke tatt, da jeg holder meg til analoge kameraer, men min bedre halvpart håndterer disse nymotens kameraer.

Kent

Skrotsnokelaget
27-08-2009, 20:16
Digitalt Kent :shock: Den er for tynn å bruke.Skylde på Madammen :lol:

Reisende Mac
27-08-2009, 20:20
Genial turbil! Jeg likte spesiellt godt den kjøkkenbenken i bakdøra :D
Ikke fortrolig med sånne digitale greier? Mon tro om ikke har har noe analogt rusk og rask liggende, som jeg ikke mestrer særlig bra. Kanskje jeg kunne selge det til deg slik at jeg kan finansiere noe digitalt som jeg mestrer litt bedre? ;)

kameranerd
28-08-2009, 09:15
Digitalt Kent :shock: Den er for tynn å bruke.Skylde på Madammen :lol:
Vær litt snill da, jeg prøve å holde et visst image :D
Reisende mac jeg har sluttet å kjøpe kameraer for en god stund fremover, har alt for mange :roll:

Kent

Skrotsnokelaget
30-08-2009, 19:06
Noe helt annet Kent. Jeg lurer på om jeg har et fortelt til combicampen din liggende i kjelleren om det er av interesse. Må dobbeltsjekke at det er helt og alle stengene er der. Samme farge til og med :lol:

kameranerd
30-08-2009, 20:53
Noe helt annet Kent. Jeg lurer på om jeg har et fortelt til combicampen din liggende i kjelleren om det er av interesse. Må dobbeltsjekke at det er helt og alle stengene er der. Samme farge til og med :lol:

Fint, men fargen er viktig :lol: :roll:

Kent

Skrotsnokelaget
30-08-2009, 23:24
Det er helt likt. Skal se om jeg klarer å grave det fram til Furulund.