PDA

Se full versjon : RuKlev's 1987 Range Rover

RuKlev
02-09-2009, 20:25
Jeg handlet Brumlemann av Terje i dag! 8)

Det var en absolutt nydelig hjemtur på Bispeveien og langs Eikeren i høstværet. Jeg gjorde et par småting med en gang jeg kom hjem; satte på plass speilet i frontruta, og bytta vindusvisker. Jeg rev av den gamle, med fester og all herlighet. Så oppdager jeg at festene til den nye ikke passer.... Så det ble et nytt hull i vindusviskerarmen og en popnagle. Sitter bra nå. Etter middag begynte jeg å rive høyttalerkabler. Hvem trenger vel stereoanlegg i en bil med V8'er? :lol:

[attachment=0:8534b]DSC_0016redigert for wew.jpg[/attachment:8534b]
Her er bilen parkert sammen med de andre "turbilene". Freelanderen brukes ikke mye til tur. Discovery'n skal få en skikkelig understellsoverhaling. Derfor jeg kjøpte RR'n, -for å ha noe å kjøre med når Disco'n må stå i vente på deler eller annet.

Harald Hansen
02-09-2009, 20:37
Gratulerer, da! Trivelig med V8, ja.

OneTen
02-09-2009, 21:29
V8 er musikkanlegg i seg selv :)
Ut med støymatter og annet som demper lyden av en motor som kan synge .

RuKlev
02-09-2009, 23:12
Der var det respons fra en skikkelig musikalsk kar ja! :lol:

Terje K.
03-09-2009, 00:23
Jeg er glad for at Brumlemann kom til noen som skjønner hva han er :)

Mvh Terje K.

RuKlev
04-09-2009, 00:09
Da har jeg testa bilen til jobb i dag, og det virka alldeles utmerket. Bortsett fra at dekka ikke liker vann. Det regna fryktelig i kveld, og det ble et par vannplaninger. Har ikke kjent det slik på Disco'n, så jeg går for andre dekk ganske snart. Kanskje rett og slett legger på Cooper Discoverer M+S uten pigg. Det har jeg på Disco'n, og det fungerer helt fint.

RuKlev
09-09-2009, 09:34
I går vaska jeg bilen. Først med såpe og vann. Så med tynner....-Måtte bli kvitt limrestene etter listene langs sidene på bilen. Tre timer med løsemiddel, hårføner og isskrape gjorde susen.[attachment=0:8d607]tynnervasket.jpg[/attachment:8d607]

Terje K.
09-09-2009, 17:34
Jøss! Er det sånn han egentlig ser ut!? :)

Mvh Terje K.

Vidar S
09-09-2009, 21:32
Synes avtrykket av Morganmerket fortsatt etter all poleringa? :D

RuKlev
09-09-2009, 23:37
Øverst fremme på høyre dør? Joda! Det er der. Jeg har ikke vært så langt oppe med tynneren. Kanskje jeg heller skulle få fiksa det opp? :D

OneTen
10-09-2009, 00:31
Hadde det ikke vert fint å få fram litt historie på bilen :)
Du har vel fremdeles kontakter i trykkebransjen
RRC ble finere uten lister .

Vidar S
11-09-2009, 09:00
Hadde det ikke vert fint å få fram litt historie på bilen :)

Eiere:
I dag, Rune
I sommer, Terje
Før det, undertegnede
Jeg kjøpte den av en lastebilsjåfør fra Havnås
Han kjøpte den av en storfebonde fra Eidsberg

Den startet livet sitt som utlånsvogn for Oslo Jaguarservice eller Morganimporten, usikker på forskjellen.
Dvs den ble lånt av kunder mens deres egen bil var på service. Verkstedsfolkene brukte den også til Risløkka og for å hente deler rundt i byen.
Det er slik jeg har blitt fortalt historien, er ikke sikkert det er 100% riktig,
Kanskje andre har noe å bidra med, noen som travet rundt i Oslos gater på 80-tallet og siklet på engelske biler.

RuKlev
12-09-2009, 00:28
Takk Vidar! :)

Er dog ikke sikker på om jeg skal beholde bilen dødsgrå, eller lage noe etter etter eget hode. Cambrian Grey må være noe de har kokt sammen på "lakken" en regnfull mandags formiddag.

RuKlev
13-09-2009, 20:23
Helga skulle vært brukt til å skru den andre bilen min, en Disco' 1. Men jeg kom litt skjevt ut... Først reiste jeg til Eggedal og handla dekk til Range Rover'n. Kr. 4500 ferdig på bilen for alle 4. Så dro kona og jeg til Drammen. Hun måtte sitte i sofaen bak, fordi sikkerhetsbeltet ikke var tilstede foran. Det ble fikset i løpet av Drammensturen. Var innom Torshov og fikk tak i belter og ekstra fjernlys. Alt er nå montert, og kona fikk lov til å sitte foran på vei til valglokalet i ettermiddag. :D

RuKlev
13-09-2009, 21:13
Radio var det ikke i bilen, bare et digert hull der den hadde vært. Der lagde jeg like godt et lite panel av en eikelist for feste av den håpløst billige bryteren som fulgte med monteringssettet til ekstralysa.
[attachment=0:75c4c]Konsollpanel.jpg[/attachment:75c4c]
Og når jeg ser bildet, ser jeg at jeg må se te' å få vaska bilen innvendig! :oops:

RuKlev
04-01-2010, 21:44
Nå står Brumlemann inne...på verksted. Han frøs et eller annet skikkelig sist uke, og er til opptining i servicehallen på den lokale bensinstasjonen. Jo, -vi har fortsatt servicehall på "pølsebuene" her oppe! :-)
Han fyrer, og stopper tvert. Svein, sjefen for stedet, kikker innom til ham med jevne mellomrom. Håper det går bra, og ikke blir for dyrt.
Jeg lånte bort Brumlemann til guttungen i høst, etter at jeg var ferdig med Disco'n til pkk, og minte ham på å sjekke oljer og sånt. "Og sånt" var ikke spesifikt nok, så kjøleveska var heller dårlig. Lurer på hvor mye kulde og mekaniske påvirkning i form av koking og annet f...skap en sånn alu-V8'er tåler.

RuKlev
05-01-2010, 20:24
Gassvaieren var jaggu gått også. Så nå skal jeg på jakt etter den i morgen. Og Brumlemann står inne og varmer seg....