PDA

Se full versjon : Kalender

Harald Hansen
17-01-2010, 18:03
Vil bare i beskjedenhet minne på at forumet er utstyrt med kalender. Der ligger det inne treff, messer og diverse annet av interesse for forsamlingen. Det er også mulig å legge inn ting man mener mangler. Det var alt.

Terje K.
17-01-2010, 18:10
Apropos :

Jeg savner en hyggelig vanlig veggkalender med turbilbilder. Skal vi forsøke å samle bilder og lage Tur-på-hjul-kalenderen 2011?

Mvh Terje K.

Harald Hansen
17-01-2010, 18:16
Ingen dum idé. Med 12 gode bidrag så burde det gå an å få til en løsning hvor man forhåndsbestiller og så blir et lite opplag trykket.

GD300
17-01-2010, 18:28
Ja, å bestille f.eks fra Japanfoto eller tilsvarende sjappe bør absolutt være mulig i ganske lavt opplag.

Så får du litt penger til serverleia også, så vi kan få laste ubegrenset med 50kb bilder, samt slippe den forb... reklamen....:lol:

GD300

Stig
17-01-2010, 20:25
Apropos :

Jeg savner en hyggelig vanlig veggkalender med turbilbilder. Skal vi forsøke å samle bilder og lage Tur-på-hjul-kalenderen 2011?

Mvh Terje K.

Hmm... tenkte akkurat samme tanken i dag jeg også. Nådde bare ikke å skrive om det før fordi jeg har vært ute på ski. Tøfft!

Dette blir jeg med på. Jeg kan sikkert være med i kalenderkomiteén...

ruffsen
17-01-2010, 20:30
Fint tiltak, får holde prisen oppe litt Harald. Vi har råd til en skikkelig kalender vi som er kunder og brukere her.

sig
17-01-2010, 20:49
Dette kan vi jo få til allerede i år hvis vi er raske... eks. folk sender inn bilder, man lager en rask avstemming og de 12 høyest rangerte blir med....

Stig
18-01-2010, 00:45
Dette kan vi jo få til allerede i år hvis vi er raske... eks. folk sender inn bilder, man lager en rask avstemming og de 12 høyest rangerte blir med....

Fort og galt?
Nei, da kan jeg heller lage meg en egen kalender og bestille på Eurofoto e.l.

Og avstemning? Så man kan risikere å få 12 bilder av en hevet Landcruiser med 44" dekk på en isbre på Island? Nja...skepisk! :-?

Med et sånt prosjekt mener jeg det må satses på kvalitet og variasjon i motivene. Det tror jeg ikke vi klarer på et hastverksprosjekt på en uke.
Jeg tror en liten arbeidsgruppe kunne satt seg ned og fått til noe konstruktivt. Forøvrig må jo bildene taes også... :wink:

sig
18-01-2010, 07:29
Fort og galt?
Nei, da kan jeg heller lage meg en egen kalender og bestille på Eurofoto e.l.

Og avstemning? Så man kan risikere å få 12 bilder av en hevet Landcruiser med 44" dekk på en isbre på Island? Nja...skepisk! :-?

Med et sånt prosjekt mener jeg det må satses på kvalitet og variasjon i motivene. Det tror jeg ikke vi klarer på et hastverksprosjekt på en uke.
Jeg tror en liten arbeidsgruppe kunne satt seg ned og fått til noe konstruktivt. Forøvrig må jo bildene taes også... :wink:

1. Jeg er ganske ny på forumet, så det er mulig du kjenner bedre til personene her enn meg. I min omgangskrets betyr ikke fort det samme som galt....men det er greit å vite at det kan være slik på dette forum. Jeg er vant å jobbe fort, effektivt og med presisjon. Det er også noe som heter... "når djevelen intet ville skulle skje....satte han ned en komite..."

2. Om du venter 11 måneder så vil du fortsatt kunne sitte igjen med bilder av en hevet Landcruier med 2011 kalender... eller mener du at du skal være med i denne arbeidsgruppen, slik at du får igjennom de bildene du selv ønsker på veggen?

3. Bildene er vel i hovedsak tatt, man treng ikke bruke noe man ikke har. Kvalitet og varisjon blir da vel ikke bedre med nye bilder kontra de jeg allerede har tatt?

4. Ja... virker på meg som en kalender der du bestemmer alle 12 bildene vil være det beste i ditt tilfelle.

Merk, ingen av disse punktene er skrevet med negativ holdning.

ruffsen
18-01-2010, 14:29
Tror faktisk det ville blitt både det ene og det andre i den kalenderen, av de jeg kjenner som er her så er det ikke noen som er merke tro på samme viset som deg Stig. Og antagelig ville det vært bilder av Island og muligens da med en Landrover eller G bil på. Da jeg tror de fleste av brukerne som har vært der kjører de merkene.
Hva er ett haste prosjekt? Det lurer jeg på, prosjektets størrelse må gies rammer som sikrer kvalitet. Og i mine ører så er 11 mnd på å lage en kalender så løse rammer at det vil påvirke kvaliteten negativt.
Mulighetene for å lage en kalender i år er vel til stede? Som håndtverker hadde vi lenge, rundt 3 år, hengende september dama i Hitachi kalenderen. Uansett ville vel dette gitt oss muligheten til å ha en prøvd plan for 2011 for ett lignende prosjekt?

Forslag til alle forumbrukerne:
Sig, så vidt meg bekjent er du opptatt av foto og har litt øye for dette. Om ikke andre er veldig i mot det syntes jeg vi kunne nominert deg til å kikket på bilder om noen har noe å sende? Så legge de som er av god nok kvalitet(?) for en høring og velge der etter. Hadde vært gøy om det hovedsakelig var bilder av kjøretøy som brukere har eller har hatt. Men er vel noen fine bilder som ikke inneholder bil også for den saks skyld.

MVH
Audun Haukeli

Terje K.
18-01-2010, 15:10
Ja takk, begge deler:

Vi kan vel lage et "prøveprosjekt" for 2010 - og samtidig begynne å tenke på 2011?

Skal vi begynne å sende inn bilder med en gang; til hvem?

Hvor strenge tekniske krav skal vi stille? Kanskje ikke all verden for trykk i 18x24, eller hva det blir?

Her er ett bidrag til konkurransen om Miss January 2010, bortsett fra at det er Mister ;-)

http://turpaahjul.com/forum/attachment.php?attachmentid=247&stc=1&d=1263823725

Jeg har også bilder av engelsk bil i England, om det kan være noe ;-)

Mvh Terje K.

ruffsen
18-01-2010, 15:22
Terje er inne på noe, men er det noen som vil ha oppgaven med å vurdere bilder da med tanke på resultatet etter de blir trykt? Noen med foto fetish? Innbiller meg det er noen av de her?

Kanskje det er mulig å starte 2010 kalenderen fra den aktuelle mnd den blir utgitt til og med?

Bernhard
24-01-2010, 00:34
Jeg er for at vi lager en pilotkalender i år. Jeg vil gjerne bidra med et bilde. Sig, kan ikke du redigere dette sammen? Hvem skal jeg sende mitt bilde til? Kom med en epostadr.

Bernhard

sig
24-01-2010, 00:53
Dere kan sende bilder til post(at)gjelstenli.no så ser vi hvordan dette utarter seg. Trenger litt inngangsverdier fra "eier" her om logo til Turpåhjul og hvor vi skal ha den, layout etc.

sig
24-01-2010, 01:02
Send bilder så store som mulig, minimum må vel neste være 1024x768 for å få et greit A4 bilde.