PDA

Se full versjon : Haralds 1988 Range Rover 3,5 EFI

Harald Hansen
26-01-2007, 15:01
Det er en 1986 Range Rover 3,5 liter V8 bensin. Med automatkasse bruker den sine 1,4 liter på mila, så det blir litt kostbart i lengden. Plassen innvendig er også begrenset i forhold til vår gamle Land Rover 109 og Volkswagen Caravelle. Vi har brukt en busstelt som sidetelt, men bilen er kanskje egentlig 10 cm for lav for teltet.

Bildet er fra i sommer, hvor vi var på Norsk Land-Rover Klubbs landstreff i Surnadal på Nord-Møre.

http://turpaahjul.com/images/86rangerover.jpg

Bilen er relativt standard. Den har elektrisk vinsj, bittelitte grann større dekk enn standard og litt småtteri slik som støtdempertårn av rør framme.

Harald Hansen
15-02-2007, 12:14
Nå skal toppene av, etter en brå og brutal økning i vannforbruket.

Harald Hansen
16-03-2007, 18:52
Da jeg sto til albuene oppi motoren på RRen her om dagen slo det meg plutselig at jeg bruker vesentlig mer tid på å skru på den enn å kjøre med den. Penger koster det også. Selv om motoren kan fikses til en rimelig penge så har jeg fremdeles girkasse som girer hardt, kanaler som må rustsveises, framskjermer som holder på å gå i oppløsning øverst, panser med begynnende rustangrep, bakluke med lang framskredet rustangrep, sentrallås som fusker litt, taktrekk som henger mer og mer og så videre og så videre. :?

Ny plan er å få den gamle Land Roveren på veien igjen, skrote Range Roveren og dermed konsolidere bilparken. Jeg har også en Mazda 626 jeg må bli kvitt...

Harald Hansen
22-03-2007, 11:13
Da er jeg godt i gang med skroteprosessen. En del deler er pellet av og solgt allerede.

Harald Hansen
19-04-2007, 09:34
Jeg visste jo det var en del rust i kanaler og bakluke, men all rust er verre enn man tror: Jeg fant et hull i fotbrønnen foran på førersiden, der det hadde samlet seg fuktighet i mange lag med skumgummi og tepper. Det er nesten å vente, men det som var litt mer skremmende var sikkerhetsbeltet på ene siden bak: Forankringen kunne jeg rive løs med håndmakt! :shock:

Harald Hansen
23-09-2007, 17:23
Da er Range Roveren solgt og avhentet. Det er jo papirer på den, så det er mulig den får et nytt liv med annet karosseri en gang.