PDA

Se full versjon : Absolutt tett dieselkanne?

Harald Hansen
06-06-2007, 09:32
Jeg har en slik rød plastkanne på 10 liter med reservediesel bak i Caravellen. Den blir ikke tett, og en dråpe diesel lekker ut i ny og ne, noe som ikke akkurat bidrar til innemiljøet...

Noen tips? Noen som vet om en 100% tett dieselkanne?

Reisende Mac
06-06-2007, 09:48
Jeg har god erfaring med de klassiske jerry-kannene (med låsepinne over lokket) av stål. Hvis du i tillegg lar den stå oppreist burde det ikke være noe problem. Evt går det jo an å lage en 'skål' som den står oppi?

Harald Hansen
06-06-2007, 09:54
Jeg har god erfaring med de klassiske jerry-kannene (med låsepinne over lokket) av stål. Hvis du i tillegg lar den stå oppreist burde det ikke være noe problem.

Jeg har jo en stabel slike, men jeg syns de tar litt stor plass til daglig bruk. På den annen side så har jeg sett slike i 10 l også.

Evt går det jo an å lage en 'skål' som den står oppi?

Det vil fremdeles lukte.

Uansett må jeg kassere teppet nå. Jeg skal bare teste ut et par andre løsninger først, f.eks. jerrykanne.

Harald Hansen
06-06-2007, 09:58
Jeg ser forresten at enkelte forhandlere kaller alle drivstoffkanner for "jerrykanner". En jerrykanne er laget av presset stål, basta! Se også her: http://no.wikipedia.org/wiki/Jerrykanne

Harald Hansen
24-08-2008, 10:35
Oppdatering: Jeg kjøpte en 10 l jerrykanne på Torshov Bilrekvisita. Den har slengt rundt baki bilen siden i fjor, og er helt tett. Det eneste aberet er at den er vanskelig å få opp med bare fingrene, men vi har vel alle noe verktøy liggende i bilen som kan fungere som brekkstang? Jeg vurderer å kjøpe et par til, samt en påfyllingstut.

h1k
25-08-2008, 00:51
Jeg har en rund jerrykanne (5liter), dette passer i reservehjulet under bilen.

Dette er 100% tett også.

Harald Hansen
26-08-2008, 13:50
Jeg har en rund jerrykanne (5liter), dette passer i reservehjulet under bilen.

Dette er 100% tett også.

Velkommen hit, og takk for tipset! Jeg prøvde å finne en slik rund jerrykanne, og fant et par på eBay til rundt USD 150,-... :shock: Ble visst levert til Mercedes og BMW en periode.

h1k
26-08-2008, 23:13
Hei!

Jeg kommer fra Nederland og kjøpte jerrycan i Nederland også.
Jeg er ikke sikker men kanskjejeg kjøpte det hos min VW dealer. Men det er ikke VW utstyr.

Mye åre tilbakke jeg brukte en stål jerrycanne som Reisende Mac. Bankte to bulker i dette, og den dette passer i en 15" hjul. :)