Se full versjon : Jerven fjellduk
Harald Hansen
31-08-2007, 09:23
Da er en natt tilbrakt i lyngen med Jerven fjellduk (den som heter Thermo Hunter på denne siden (https://jerven.secure.flexiweb.no/page/4432/)). Med sovepose nedi så ble det riktig så varmt og godt. Temperaturen sank vel ned til rundt 0 på natten, men jeg savnet ikke teltet i det hele tatt. Kondensproblemer hadde jeg heller ikke. Nesetippen ble dog litt kald... :)
Reisende Mac
31-08-2007, 09:47
Jeg bruker fjellduken ofte også inne i teltet, men da lukker jeg den ikke.
Uansett så er det viktig å legge liggeunderlaget inni duken, og ikke under den. På den måten er du sikret at det ikke kommer vann oppå liggeunderlaget, og dermed mellom to 'vantette' skikt. dette vannet vil frensportere ut mye varme og etterhvert trenge gjennom duken (eneste unntak for min del er hvis jeg må ligge på grus. Grusen vil nok være for hard og skarp direkte på jervenduken). Jeg har prøvd den samme jervenduken, og sovepose utendørs i -19c, og det fungerte fint det også. Jeg pleier å legge alle klær, inkludert støvler inni duken, men utenfor soveposen. Da er jeg trygg på at klærne ikke blir våte i løpet av natten, og i tillegg er det litt lunk i de når jeg skal kle meg om morgenen. :)
Harald Hansen
31-08-2007, 09:58
Jeg lukket den ikke i bunnen, så jeg lå altså i et "rør".
vBulletin v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.