PDA

Se full versjon : Knut Olav (vw lt 28, 1980)

innmari
29-03-2008, 18:42
den 8.mars kom han inn i mitt liv, og den 11. var han min. min første og største kjærlighet på fire hjul.
han er egentlig varebil, men er innredet til campingbil(noen som vet hvordan man får omregistrert og hva som skal til forresten?).
en 2.4 liter dieselmotor på 75 hestekrefter gjør at vi skal cruise rundt i høgre felt på autobanen i 100km/t. 8)
litt diffust hvor langt han er kjørt, men rundt 230000. motoren er overhalt for 12 år siden. han er nettopp blitt eu-godkjent, og fått skryt over hvor fin han er. styrekuler er oxo skiftet.

skal prøve å komme oss nedover til ymse festivaler i tyskland, sveits, ungarn, spania eller så langt vi rekker.

endel å gjøre med ham før han er klar for turen. spissinga må fikses og nye dekk fremme, registerreima skiftes(han har stått i en garasje noen år, så regner med den er sånn passe morken og porøs. motorhavari på autobanen vil jeg helst slippe), ekstra batteri må man jo ha, lakken trenger en saftig oppfriskning, og masse reservedeler må kjøpes inn før denne karen kan krysse noen grenser.
....og så må jeg ta lappen.......

http://static.nettby.no/users/i/i/n/iinnmari/files/92_-30743293.jpg

http://static.nettby.no/users/i/i/n/iinnmari/files/92_665640252.jpg

denne her er fin da. spesielt om man ikke trenger noe luft å puste i selv.... :? :)
http://static.nettby.no/users/i/i/n/iinnmari/files/92_1417668169.jpg

etpar inspeksjonsluker... :roll: får jeg tak i sveiseutstyr og ny plate skal jeg nok få orden på det. bulken i skjermen er det værre med. der må jeg nok ha proffhjelp.
http://static.nettby.no/users/i/i/n/iinnmari/files/92_-36708157.jpg

man må jo bare trekke på smilebåndet av dette lystige golf1-trynet, eller hva? :D
http://static.nettby.no/users/i/i/n/iinnmari/files/92_1667621819.jpg

Reisende Mac
29-03-2008, 19:14
Heisann, og velkommen til forumet!
Det der er jo en genial turbil det. Og den innredningen ser jo også dugandes ut :).
For å få registrert bilen som campingbil er det visstnok endel krav som må oppfylles. Det må være sengeplass til så mange som bilen skal registreres for, og så er det noe krav til skap/oppbevaringsplass for det man normalt har med av klær og slikt for turen. Dersom det er kokemuligheter skal gassinstallasjonen etc også godkjennes.
Denne bilen er vel registrert som varebil og ikke lastebil? I så fall kan det være enklere å omregistrere til personbil. Det gjorde jeg med en Transporter 2 som jeg bygget om til campinbil på midten av 90-tallet (lurer på hvor den bilen er nå)...

Harald Hansen
29-03-2008, 19:35
Hei, og velkommen! LT er jo en rommelig og fin bil til turbruk. Er det du eller bilen som heter Knut Olav, forresten?

Lars Erik
31-03-2008, 18:20
Hei knut olav

Velkommen. Det er godt å se en Lt til her inne. Dette er gode turbiler bare motoren får litt stell. At vi sitter på en strikkmotor får vi bare leve med.
Hold oss oppdatert på fremdriften.

innmari
31-03-2008, 20:11
takk for hyggelig velkomst folkens! :D

er bare etpar småting som må ordnes for å få ham omregistrert da. regner jo med det regnes som dobbelseng den jeg får når jeg slår ned bordet. kjøleskapet fungerer ikke på gass, så det må jeg finne ut av evt skifte ut. og få opp noe mer skapplass.

harald og lars erik: knut olav er bilen. jeg er ann mari. ;-)

Harald Hansen
31-03-2008, 21:09
Da skal jeg oppdatere lista over turbiler... :)

Harald Hansen
31-03-2008, 21:10
Jeg hadde visst gjettet riktig i lista allikevel...

freshmaker
01-04-2008, 23:06
Ang kjøleskap kan man få deler til kjente merker.. Er dette electrolux eller dometic kan de fleste caravaforhandlere skaffe deler til disse..

innmari
06-04-2008, 19:09
noen som vet om det er registerkjede eller registerrem på denne bilen?
(er ombord på jobb så litt vanskelig for meg p få sjekket det nå...)

må bestille nye rem og bytte hvis det er det på den, men ene kollegaen min sier her han tror det er kjede på den.... :?:

Lars Erik
07-04-2008, 17:18
Du skal ha samme motor som i min og da er det en reim foran. Men reima går innom vannpumpa di så du bør bytte denne også. Og du har også en reim i bakkant av motoren
som går fra kammen til dieselpumpa. Det er en omfattende jobb og bytte reim på Lt'n og verkstedene beregner 8 arbeidstimer. jeg skal gjøre dette i år jeg også og har fått en
pris på reimsett + vannpumpe på ca 2000,- hos Bilextra.
Hos ett merkeverksted blir dette fort en 11.000,- med deler, så gode kontakter eller en dreven hjemmemekaniker kan lønne seg. Ikke glem oljeskift, luft og dieselfilter i samme slengen.

innmari
07-04-2008, 19:45
ja regner nok med at sånt tar tid ja. får med meg en kamerat som skylder meg en stoooor tjeneste og gjør det selv.

men takk for godt svar. da vet jeg hva jeg må bestille og hva jeg må gjøre i samme slengen.

Vidar
19-05-2008, 18:58
Hvordan har reimbyttet gått? Var det verdt det?

innmari
24-05-2008, 21:31
ehm....reimbytte.....? :?

nei meg og kompisen min blottla motoren og remmer, satt og glodde på den og funderte over litt pils og sånn og fant ut at vi ikke gadd det prosjektet. :roll:

så den havner på verksted når jeg kommer hjem fra sjøen igjen.

men jeg har gjort mye tøft inni den og vi har funnet ut åssen motiv vi skal dekorere ham med og sånn.

og ellers har den forbaskede hagen stjælt masse dyrebar biltid.... :evil: