PDA

Se full versjon : 90 Caravelle Syncro Trufa

avdem
02-06-2008, 23:02
Da var bilen i hus! Handlet av en hyggelig fyr på Raufoss med opptil flere T3 i hagen og på verkstedet :D

Det ble en vinrød 1990 modell Caravelle syncro med norsk bygget Trufa innredning, Ebersprächer dieselvarmer, soltak, sperre bak og ikke minst 1.9 tdi ombygget til mekanisk dieselpumpe. Første inntrykket er meget bra, tight og fin, ikke skramling i det hele tatt faktisk, den beste T3 jeg har kjørt. Bildene er tatt rett etter hjemkomst, etter det har den fått en grundig vask innvendig, nylakkerte originale stålfelger med 205 r 14c dekk, litt bredere og en del mer omkrets. Lakkert bakre støtfanger og ny radio/cd spiller. Bilder etter første oppgradering kommer når skiltene er på plass...

Planen videre er:
- gardiner, min mor er satt på jobben...
- 1000 metringer, ligger i boden men mangler braketter...
- Bøylespeil, kikka inn gjennom gitteret hos den lokale høggern på søndag og der sto det jaggu en LT med i allefall ett speil.
- Bluss og kjøleskap, har et for hånden som tidligere har stått i en Toyota Skiheis.
- OME støtdempere og syncro.org fjærer
- 16 toms felger med Bf Goodrich All Terrain 235/70-16 eller 225/70- 16
- Skliplate skal jeg finne meg, helst original.
- Reservehjulsholder på bakluka, skal i tillegg prøve å kombinere dette med sykkelstativ.
- Takgrind, vil unngå å fylle bilen med turutstyr
- Luft i bilen
- servostyring fra min gamle transporter
- Sperre foran fra samme bilen

[attachment=0:67937]Bilenx01.JPG[/attachment:67937]

avdem
02-06-2008, 23:05
Må ha et bilde av hele bilen også....

[attachment=0:7a334]Bilenx05.JPG[/attachment:7a334]

Harald Hansen
03-06-2008, 07:14
Tøft! Gratulerer med ny bil! Lurer på om ikke jeg har handlet T3 samme sted... :)

Reisende Mac
03-06-2008, 08:39
Gratulerer! :D
Ser ut til å være omtrent samme farge som stormvogna mi også :).
-og, så greit med bil som er ferdig bygget om til camper da!

avdem
15-06-2008, 14:16
Da har jeg snart kjørt 190 mil på tre uker(tur- retur Sogndal - Lierne) med bilen så det er kanskje på tide med en liten oppdatering...

Har hatt litt småproblemer slik det skal være med ny gammelbil. Siden den er ombygd til 1,9 fra en golf tdi er det forskjellig gjengediameter på overgangen fra diesellrør til dyser i forhold til standard 1,6. Dette har Jarle som bygget om bilen løst ved å fjerne de originale boltene på dysesida og byttet disse med bolter fra en ford diesel av noe slag, dette medfører også at det må nye flenser til. En av flensene har litt dårlig passform noe som resulterer i en dieselekkasje, stakk innom høggern på Verdal på vei nedover igjen og fikk plukket opp fire nesten nye dieselrør til den nette sum av 200 kroner, cirka 1700 spart iforhold til å handle hos VW. Nå gjenstår å finne noen rør fra en Ford og et verksted hvor de kan bygge om røra, bør ikke være et problem... Fant også et par takbøyler som jeg like gjerne plukka med. Hvis noen andre trenger deler til Caravelle står det en komplett CL 1,6 td, og en litt ribbet syncro der også. Bør være en del greie deler på begge.

Videre tok jeg en overnatting på Dovre på vei nedover og når jeg skulle starte igjen på morgenen var det dårlig med lys på ladelampa og voltmeteret var sunket til 11v (14v er normalt på disse bilene). Trodde det var batteriet som ikke tok lading så jeg kjørte på for å komme meg til Jølster før det ble helt tomt. Når jeg kom frem viste det seg at det var en blå ledning fra dynamoen som hadde hoppet av, tydeligvis en giver av noe slag, noen som har peiling på hva det er? Påvirker ladelampa på en eller annen måte.

Ellers er gardiner og høyt bremselys på plass, den har fått seg en vask og skal få en runde med voks så fort jeg har fått orden på dieselekkasjen. Min bror hadde desssuten et par MDS 6x9 liggende som han ikke bruker, disse skal plasseres under baksetene og i samme slengen skal jeg koble om slik at Ebersprächer, radio og kupebelysning går på batteriet jeg har under setet, dette for å spare startbatteriet.

Bilder kommer nok snart...

Harald Hansen
16-06-2008, 18:13
Diesellekkasje er nok ikke noe morro i en bobil! Jeg kasserte teppet i bagasjerommet på Syncroen min etter diesellekkasjen jeg hadde i fjor sommer, da det kom litt dieseldamp opp gjennom pakningen, og det satt seg bra i teppet!

avdem
28-06-2008, 15:20
Oppdatering igjen... Diesellekkasjen er fortsatt der men blir forhåpentligvis fikset i løpet av kort tid.

Idag har jeg montert 1000 metringene men venter med å koble disse til jeg har fått det nye batteriet på plass, ligger et fritidsbatteri under forsetet på denne bilen men å finne et nytt som faktisk får plass er ikke enkelt. Tenkte å koble alt av kupebelysning, radio, eberspaecher på dette. I tillegg til et par 12v uttak og en inverter. For å spare meg for jobb tenkte jeg også å koble 1000 meterne til dette også, er no dritt å dra ledning fra motorrommet og helt fram.

Bestilte også dekk igår, ble BFGoodrich AT 235/75- 15. Kom over et par Mercedes felger med perfekt innpress så dette blir nok bra. Regner med det blir montert neste helg, Må pusse ned og lakke felger før det blir montering....

Gleder meg til å få større hjul på vogna!

taigagreen
24-07-2008, 19:25
Flott bil :D Større hjul er en åpenbaring! Blir arti å se bilder.

avdem
19-08-2008, 21:15
Nå begynner det å ligne noe her!

Nye hjul kom på plass for en drøy måned siden og etter det har den rullet cirka 200 mil, meget fornøyd med resultatet, lavere turtall i marsjfart og kommer seg opp stort sett overalt.

På huggern i Førde kom jeg over en reservehjulsholder til å ha på bakluka fra en Suzuki sj og et takstativ fra en Vitara. Takstativet hadde føtter tilpasset taket på Vitaraen og var boltet fast så første steg var å kutte disse av. Rekkverket på siden av stativet var fjernet da de hadde brukt bilen til å frakte raftingflåter så steg to var å sveise på nye 10 cm lange rør til et nytt rekkverk. Hadde egentlig tenkt å bruke stål på toppen også men fant ut at trelister i heltre bjørk var like greit, trenger heller ikke noen form for behandling. Takstativet hadde en rulle bak så for å kunne bruke denne, for eksempel rulle kanoen opp bakfra, festet jeg listen i frem- og bakkant med vingmuttere slik at disse skal være enkle å ta av.

I høst ser det ut til at det blir mange netter i bilen, pendler mellom Sogndal og dale i Sunnfjord og fant ut at det var dumt å betale dobbel husleie, fant en fin plass å parkere på United World College der jeg jobber og nyter campinglivet fra Mandag til Torsdag:)

Bilder må vente litt siden pcen er syk men skal prøve å få lagt inn noen så kjapt som mulig.

Harald Hansen
19-08-2008, 21:18
Dette blir bra! Skal du skru reservehjulsfestet fast i bakluka?

avdem
20-08-2008, 17:29
Det er allerede gjort, så får vi se hvordan det går, bolter gjennom luka og gjennom flate alujern på innsiden, virker stivt så jeg tror det holder... Må vel sikkert ha sterkere dempere på bakluka tenker jeg...
Nå mangler jeg bare reservehjulet... :lol:

Harald Hansen
20-08-2008, 18:50
Jeg tror det er på tide med noen flere bilder! :)

avdem
20-08-2008, 21:31
Da skal vi se om ikke bildene kommer på plass....

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Car001.jpg
På en fin campsite nede i Bøverdalen like før stigningen mot Sognefjellet, anbefales! her sto det også en strøken HJZ 75 som jeg dessverre ikke fikk tatt bilde av...

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Car002.jpg
Her skal jeg bo halve høsten

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Car003.jpg
God plass!

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Car004.jpg
Reservehjulsfeste og takgrind, blir nok lavere føtter på takgrinda, unødvendig høyt nå...

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Car005.jpg

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Car006.jpg

taigagreen
21-08-2008, 00:43
Ser jo finfint ut det der! Absolutt en knall turbil. Åssen MB kommer felgene fra og tar hjula i skjermene i det hele tatt?

avdem
19-09-2008, 20:54
På tide med en liten oppdatering....

Usikker på hvilken Mercedes felgene kommer fra, lurer på om det kan komme fra en E klasse stasjonsvogn.. 126 eller no sånt...? Subber litt i bakkant av forskjermene over humper med akkurat riktig rattutslag men veldig sjelden.

Idag fikk bilen ny registerreim, fant ut at jeg skulle prøve å få det til selv og det gikk jo riktig så bra. :o

Reg.reim sett til Golf TDI fra biltema koster en tusenlapp så der sparte jeg nok 3000 i forhold til å ta det på verksted. Byttet også Tannreimhjulet på veiva da det var kast i dette, noe som forplantet seg og ble til veldig mye kast på kilereimhjulet som er boltet rett på. Nå kan jeg kjøre på tomgang uten at ladelampa blinker :D

Sånn alt i alt sparte jeg nok fort 4000 på å gjøre jobben selv. Slett ikke så skummelt som det kan høres ut som, bare å ta seg god tid og planlegge litt. Problemet er å få timingen riktig uten spesialverktøy. Til å låse kammen brukte jeg en lang Umbrakonøkkel og Dieselpumpa ble holdt på plass av en litt bearbeidet skrutrekker :wink:

avdem
30-11-2008, 22:16
Siste nytt her er motorhavari som følge av gåent lager i strammehjulet på registerreima. Da blir det motorjakt og forhåpentligvis bytte i løpet av kort tid.

Noen som har en 1.9 TDI liggende? :roll:

Harald Hansen
30-11-2008, 22:19
Jaja... Men 1,9 liter er nok veien å gå uansett. Lykke til med motorjakten!

avdem
30-11-2008, 22:34
Sitter allerede en slik i, blir ikke snakk om nedgradering nei :wink: Spørsmålet er vel heller om man skal benytte sjansen å få en intercooler på plass når man først er igang.....

Harald Hansen
30-11-2008, 22:46
Sitter allerede en slik i, blir ikke snakk om nedgradering nei :wink: Spørsmålet er vel heller om man skal benytte sjansen å få en intercooler på plass når man først er igang.....

Aaah, jeg blingset litt der, ja. Hvor har du evt. tenkt å få plass til intercooleren?

avdem
22-01-2009, 18:40
På tide med noen nye oppdateringer. Har endelig fått ny PC og en photobucketkonto som funker...

Er godt i gang med motorbytte, motor er ute av bilen og donormotor anskaffet til den nette pris av 5000 riksdaler. Fikk strippet donormotor forrige helg, når man bygger om til 1.9td på disse bilene er det kun blokk og topp fra TDI motoren som blir brukt, såfremt man ikke vil kjøre ekte TDI. Det betyr kort sagt at dieselpumpe, oljepanne, turbo, innsug, eksosmanifold, og en hel del mer må flyttes over fra den havarerte motoren til den nye, en god del jobb.....

Ny motor, en 1Z fra en Passat, fant jeg heldigvis hos den nærmeste huggeren. Alt annet av deler som må byttes, det vil si, pakninger, simringer, regreim, oa. Handlet jeg i Tyskland på http://www.vwbusshop.de/

Gode priser og rask levering fra disse. Betalte en tredel av det jeg hadde måttet ut med hos VW i Norge.

Legger ut noen bilder fra forrige mekkehelg, håper å kunne kjøre den hjem på Søndag....

Veldig grei plass å jobbe på, varmt og godt, mye verktøy, tråkkemaskiner....
http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Julognyttr2008057.jpg

Alt av vann og el koblet fra...
http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Julognyttr2008082.jpg

Kjettingtalje, spett og treklosser gjorde susen, enkelt og kontrollert...
http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Julognyttr2008083.jpg

Begynt å strippe nye motoren, flytter over deler fra den gamle etterhvert som de blir plukket av...
http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Julognyttr2008088.jpg

Synderen...
http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Julognyttr2008091.jpg

avdem
22-01-2009, 18:46
Angående intercooler, har ikke råd til det nå men det er under planlegging. Det blir i så fall en vannkjølt chargecooler. Et register i front(Eller en annen plass med god luftgjennomstrømming) koblet til en kjøler innsugslufta blir dratt igjennom.

Har sett disse plassert bak venstre baklykt, problemet er at de kommer i konflikt med luftfilteret, det beste vil nok være å bygge om til et zyclonfilter utenfor bilen, som en snorkel. Da sparer man en del plass.

Her er en fyr som har gjort nettopp dette... Dog med en litt annen motor(Audi 2.5 rekkefemmer, :sikle: ) http://www.brick-yard.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=8602 Veeeeeeldig lang byggetråd, men fy f... for en innsats.....

Harald Hansen
22-01-2009, 18:51
Flotte greier! Kjenner den astmatiske 1,6 TDen min burde bli pensjonist snart...

avdem
26-01-2009, 19:10
Da gikk det akkurat som jeg håpet, kjørte hjem Søndag kveld etter å ha brukt hele helga på å skru :P

Sju mil med all slags vei og bratte bakker gikk veldig bra, ikke gjort noen store feil tror jeg. Gikk bedre enn den gamle også.... 8) Tempmåleren slutta å virke pågrunn av et kabelbrudd så det var litt nervøst opp Utvik fjellet men det gikk uten problemer. Litt nerver av å ikke vite tempen når jeg ikke har kjørt motoren før.... Ikke engang antydning til luft i kjølesystemet noe disse bilene er kjent for, utrolig mye vann(16 liter) og mange slanger der lufta kan samle seg.

Noe småplukk er det:

Klarte å strippe gjengene i bunnpanna til oljepåfyllingsrøret så der drypper det bittelitt olje. Må nok borre opp og gjenge på nytt hvis det er nok gods til det. Hvis ikke får det bli en ny bunnpanne.

Har også en liten oljelekkasje ved filterhuset som jeg også må gjøre noe med. Sikkert bare pakningen som har fått en smell.

Var litt tungstarta nå når det var kaldt så kommer nok til å få justert dieselpumpa i tillegg, eller jeg kjøper utstyr til å gjøre det selv, får se hva som koster mest.

For dere med 1.6 i loffen enda; det er bare å sette igang å lete etter en AAZ eller en 1z å sette inn. Er ikke så vanskelig :D

Reisende Mac
26-01-2009, 20:51
Gratulerer!!!
Det var godt å høre at denne er i drift igjen!
-og særlig nå med skikkelig motor :)

avdem
26-01-2009, 20:55
Satt en 1.9 i den allerede... Gjorde jobben litt enklere...

avdem
15-04-2009, 19:56
Lite oppdateringer i det siste... Motoren går som ei klokke etter byttet, noen små oljelekkasjer men ikke noe alvorlig.

Har hatt litt trøbbel med slangen mellom turbo og innsugsmanifold, har byttet mest mulig av slangen til 54mm eksosrør, så får vi se hvordan det går....

Er igang med å rydde opp i det elektriske, særlig Aux batteri oppsettet skal få en gjennomgang. Til nå har jeg plukka ut en del ukurante 12v uttak og byttet disse til vanlig sigarettenner uttak. Led lamper er også på vei inn, blant annet i bakluka og skapene. Skal også sette inn en sikringsboks så nært aux batteriet som mulig slik at jeg får koblet alt av sig. uttak og led- lys i kupeen til dette.

Satte igang med lyddemping idag, begynner med rommet under setene, flytt fram setene deres og bank litt i oppbevaringsrommet under disse, bare blikkplatene og ingen lyddemping idet hele tatt når de i tillegg ligger like over hjulene sier det seg selv at det er effektivt å dempe resonansen i disse.

Smører på et godt lag med bitumenbasert dempingsmiddel og legger filt matter oppå dette, toppes med tilskårne bagasjeromsmatter i gummi. Så får vi se om det blir bedre. Hadde egentlig planlagt å få inn coachtepper men til mitt bruk passer gummi bedre. Kjører på med asfaltmatter i gulvet i tillegg til filtmatter under gummien og satser på at dette gjør samme nytten.

Dørene skal også til pers, satser på asfaltmatter mot blikket og kler innsida av panelene med filt.

Greit å ha litt å tjone på med nå når det er tørt og lyst utover kvelden.

Angående Intercooler ser jeg på et engelsk forum at Chargecooleren fra subaru turboene passer som hånd i hanske:

http://www.brick-yard.co.uk/forum/chargecooler-install-finished_topic37640.html

Så da er det bare å begynne letingen :P

avdem
05-05-2009, 18:28
Ny oppdatering allerede :shock:

Årets lyddempingsprosjekt er gjort unna, en del kilo asfaltmatter og diverse andre dempingsmidler har gått med. Først og fremst konsentrert meg om fremre del av bilen og det gjorde susen. Mindre hjulstøy og vibrasjoner i gulvet, anbefales!

Led lamper er også på plass, blant annet i bakluka og i bakkant av det høye skapet, mangler å koble dette til men fikk noen smådeler i posten idag så det kommer nok til å skje snart.

Har også lagd meg en kasse bak passasjersetet, 50 bred, 40 høy oog 40 dyp, her har jeg fått plass til en skuff og denne:

http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10532995;c:100530

Tar mindre plass enn gassapparater da en slipper flaske og er sikrere i bruk.

Har lakkert en del plastdetaljer og rubba opp litt lakk i tillegg, men det er jo bare kosmetiske oppgraderinger...

Bilder om ikke lenge :)

Harald Hansen
06-05-2009, 10:37
Flotte greier! Hvordan fungerer spritapparatet?

Reisende Mac
06-05-2009, 13:38
Det spritapparatet fungerer kjempefint så lenge det ikke blåser for mye (da blåser liksom varmen vekk). Jeg har tilsvarende, men to bluss, i båten, og er kjempeforøyd med det. Fuel-cellene inneholder et absorberende maretiale, slik at de på en måte er lekasjesikre. Altså, selv om de velter, så renner ikke rødspriten ut. Skulle jeg ha noe negativt å si, så måtte det være at en rødpsirflamme er utrolig vanskelig å se i dagslys, så det kan være litt kilent å se om man har fått tent apparatet.

avdem
06-05-2009, 14:51
Har ikke testa enda selv men vet at testene er positive. Skal prøve å få tatt bilder idag....

avdem
24-10-2009, 12:12
Leeenge siden sist oppdatering, bilder er ennå på vent, iløpet av helga skal det komme noen!

Har ikke gjort så veldig mye med bilen i det siste, montert noen ekstra arbeidslys, nye tusenmetringer og litt småplukk.

Decoupler, gjør det mulig å koble inn og ut fireghjulstrekken, er derimot på vei fra tyskland så det blir forhåpentligvis litt skruing i løpet av de neste ukene :)

avdem
01-11-2009, 12:31
Oppdatering allerede, har ikke fått decoupleren i hus ennå håper den blir sendt fra Tyskland iløpet av uka... Var derimot på biltema igår og kjøpte noen bolter og vingmuttere så nå sitter hi-liften godt fast i bakkant av takstativet. Ble tøft om jeg må få si det selv....

avdem
22-11-2009, 15:25
Decoupler montert, 4-5 timers jobb, enkelt og greit. Helt annen bil å kjøre, kan absolutt anbefale dette til syncrogutta.

avdem
02-07-2010, 20:48
Veldig lenge siden sist oppdatering nå. Mye har blitt gjort og mange nye planer er lagt.

Den viktigste oppdateringene er nok intercooler fra en saab 900 turbo og ny topp etter at pinneboltene på eksosmanifolden knakk.

Ellers har den fått litt mere lys, Hi-lift har kommet på plass på takgrinda og nå skal den få ny farge iløpet av de neste ukene. Må ta rusta før det er for seint. Skal rulle bilen med rustoleum. Nederste delen skal få et lag med bedliner, knallhardt og tåler alt.

Bilder er fine greier ;)

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMG_7192.jpg
Decoupler og sperre, siste lampa er for sperre foran, kommer nok det også. Turbotrykk og oljetemp

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMG_7186.jpg
LR adapter funker fint på T3 også...

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMG_7209.jpg
Våtedalen.

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMG_7206.jpg
Våtedalen, hilift et par arbeidslys og det som foreløpig er sykkelstativ. Har et paulchen stativ til å feste på bakluka på vei til meg etterhvert. Her skal nok reservehjulet få plass også.

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/tursandane1.jpg
Shuttleruns, god plass til 5-6 stykker hvis du har en henger til å ha syklene på.

Harald Hansen
03-07-2010, 11:40
Ser man det, ja. Godt at bilen blir brukt! Hvordan monterte du intercooleren, forresten?

avdem
03-07-2010, 12:44
Intercooleren fikk plass bak venstre baklykt.

Siden bilen er ombygd til 1.9 har jeg hatt luftfilteret der men det er nå flyttet bak høyre baklykt. Litt dårlig plass pågrunn av dieselpåfyllinga men forkortet luftfilterboksen og bygde inn et green sportsluftfilter. Funker fint men litt mer lyd. Et zyclon filter på snorkel hadde nok vært bedre.

Intercooleren blir tvangsfora med luft av ei 70w vifte som går hele tida. Den er montert i 45 gradersvinkel slik at lufta får fri vei ut i motorrommet virker som om sirkulasjonen er god.

Vanskelig å si noe om effekten enda, har en turbo som ikke er helt i form så ligger nok litt mye olje inne i kjøleren men når jeg kjenner på inngående og utgående rør fra ICen er det stor forskjell på temperatur. Temperatur på motoren er også veldig fin, aldri over dioden men har montert en 80 graders termostat så det har nok litt å si.

Skal fikle litt med turbotrykket når jeg får meg en turbo som funker. Så får vi se om det er nok med luft til luft eller om jeg heller bør satse på en vannkjølt IC, time vill sjåvv....

Skal ta noen bilder i når jeg setter igang med lakkjobben.

avdem
03-07-2010, 12:53
Fin og lærerik tråd om IC i caravelle her....

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=394631

avdem
18-07-2010, 21:44
Ny lakk og nytt sykkelstativ.

Rullet bilen med rustoleum. Overraskende bra finish allerede etter første strøk, anbefales!
Brukte også bedliner som steinsprutbeskyttelse, grisete greier men tåler alt.

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Bil/IMG_7709.jpg

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Bil/IMG_7715.jpg
Gjorde alt selv i garasjen til svigers. Lærer så lenge man prøver noe nytt....

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Bil/IMG_7740.jpg
Resultatet ble jo ikke så aller verst. Skal få et strøk til, selv om dekkevnen er så god at et egentlig er nok.

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Bil/IMG_7737.jpg

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Bil/IMG_7742.jpg

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Bil/IMG_7738.jpg
Bedliner er bra saker!

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/Bil/IMG_7741.jpg
Sykkelstativ fra tyske Paulchen, her blir det nok plass til ei jerrykanne også....

Harald Hansen
18-07-2010, 22:50
Dette ser veldig bra ut på bildene!

avdem
18-07-2010, 23:08
Bildene lyver nok litt men blei ganske bra ja. Skal pusse ned med 400 våtslip før og etter neste strøk. Sammen med lakkforsegling og en runde med voks blir det nok mer enn godkjent....

taigagreen
21-07-2010, 09:55
Tommelen opp :D

avdem
19-04-2011, 17:55
Oppdatering igjen gitt....

Siden i høst har jeg stort sett bare brukt bilen, en liten bremsejobb før EU og bytte av ei reim og en lekk slangestuss er vel egntlig det eneste som er gjort av nødvendighet.

Lakken holder seg godt men chipper nok en del raskere enn den originale lakken. De siste dagene har jeg montert bøylespeil og lakkert noen plastdetaljer.

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMG_2577.jpg

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMG_8297.jpg

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMG_8295.jpg

Stein
20-04-2011, 13:06
Dette ser jo flott ut. En bil som gjør alt man trenger.
Jeg ser du er fornøyd med to produkter jeg kanskje også kan trenge. Rustoleum og Bedliner. Hvor kjøpte du disse? Har du evt noen produsentnavn? Er det noen tips å hente på bruken av dem?

avdem
21-04-2011, 12:36
Rustoleum handla jeg på Tools... Er vel Luna som tar inn dette i Norge.

Bedliner er det verre med, kom over en annonse på finn og fikk tak i det slik. Typen jeg brukte heter Herculiner men den er egentlig litt for grov, masse gummipartikler i denne. Gir svært god beskyttelse. Finnes et selskap i norge som påfører bedliner men husker ikke hva det heter i farta.

BBM
21-04-2011, 12:41
Plasti Dip (http://www.oag.no/kategori.php?kategori=42) kan vel brukes?

avdem
21-04-2011, 13:40
http://rhinolining.no/rhino-linings

Her bør det vel være mulig å skaffe noe.....

Reisende Mac
28-07-2011, 21:36
Kunne du vært snill å poste noen bilder av sengeløsningen? Jeg er interressert i å se hvordan hengslene er montert etc. Det kunne også være interressant å se ca dimmensjonene på finèrplatene som hengslene er skrudd fast i.
Hvor bredt er setet/senga? Altså, hvor langt ut mot sidene i bilen er det mulig å ha hengslene montert?
Jeg driver nemlig å skal lage et slikt baksete i stormvogna, og har noen hengser som jeg kjøpte fra Trufa for snart ti år siden ;-)

avdem
29-07-2011, 23:46
Skal prøve å huske det imorra!

avdem
01-08-2011, 16:51
Da har jeg tatt noen bilder... Litt vanskelig å få med hele mekanismen...

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMAG0088.jpg

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMAG0087.jpg

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMAG0086.jpg

http://i382.photobucket.com/albums/oo270/avdem/IMAG0085.jpg

Veit ikke om du blir noe klokere, hengslene er iallefall festet i veggen mot motoren og plata som går i lengderetninga. Veit at noen har bygd om til ei breiere sittepute/rygg for å slippe det store gapet mellom disse og veggen.