Se full versjon : Rimelig CB-radiopakke hos EMES
Reisende Mac
03-06-2008, 14:04
Tenkte bare jeg skulle tipse om at EMES har et greit pakketilbud på CB-radio til bil. De har forøvrig også mye annet til greie priser.
http://www.emes.no/bilpakken27mhz.htm
Harald Hansen
03-06-2008, 14:21
Det var jo billig... Radioen fungerer kanskje like greit som andre PR-radioer?
Skrotsnokelaget
03-06-2008, 15:11
Tror jeg ville gått for en multistandardradio som har FM/AM og alle europeiske bånd. Kjøp ikke glassmonteringsantenna.Den er elendig. Jo lenger antenne,jo bedre. Alan s9 antenna er veldig bra. Kai David er ok å handle med,men frakta er litt drøy. 49.- i gebyr pluss 200 i frakt på ei bilantenne er dyrt. Ble vel dyrt på grunn av lengden som er over 120 cm. Selv bruker jeg en gammel god Superstar som har det meste og litt til. Har også en 40 kanaler FM liggende. Brukte CB radioene senest 8. mai i forbindelse med en liten tur og det fungerer helt greit. Mye bedre enn pmr radioene til noen hundrelapper. De fungerer omtrent som en ropert. Teknikmagasinet i Sverige har midland/alan magnetfot til 149 skr hvis du er i nærheten av Nordbysenteret eller Tøcksfors. Den må klippes lit på lengden for å få bra swr. Det er ikke noen kjempeantenne men den er nok bedre enn glassantenna. Har planer om å bestille en kortere antenne enn den jeg har hos Kai David. Hvis noen andre her i lendet skal bestille noe kunne vi tatt en samlebestiling for å spare litt på frakta. Ser den som er linket til er multistandard. Mener å ha vært borti det merket før. Det var dårlig lyd/mikrofon. Kjøp heller en Midland. Det er veldig bra radioer.
Harald Hansen
03-06-2008, 15:52
Jeg har Midland-radio selv i bussen, men uten antenne i øyeblikket... Jeg er godt fornøyd med den.
Harald Hansen
03-06-2008, 15:56
Tror jeg ville gått for en multistandardradio som har FM/AM og alle europeiske bånd.
Hva skal man egentlig med AM? Snakke med folk med antikvarisk utstyr? Eller er det noen fordeler med AM?
Skrotsnokelaget
03-06-2008, 23:30
Det er vel ikke så mange gode argumenter for AM. Det er vel noen land der det er i bruk. Jeg har brukt litt Am i det siste fordi noen av de jeg er på tur i lag med har pusset støvet av antikvitetene. Am er veldig mye mere plaget av støyinnslag enn FM så sånn sett holder det vel lenge med en ren 40 kanaler FM. Det er vel stort sett i England de bruker endel andre kanaler enn her og i Tyskland er det vel tillatt med 80 kanaler hvis jeg husker rett. Jeg har forøvrig måleutstyr hvis noen trenger å justere antenne.
Harald Hansen
04-06-2008, 06:41
Jeg har forøvrig måleutstyr hvis noen trenger å justere antenne.
Dette er forresten obligatorisk, for de som ikke er klar over det. Ikke send med utstyret før antenna er justert inn!
vBulletin v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.