Se full versjon : Nissan Pathfinder SE IT Mountaintruck 2006
Hei alle !
Melder min ankomst til forumet med et bilde av det nyanskaffede "objektet". Det er ihvertfall bedre plass enn i Jeep Wrangleren jeg har hatt de siste 8 årene.
http://www.igang.no/clients/backroads/publish_1a.jpg
Bilen skal etter hvert rigges til et behagelig turbil/bruksbil-nivå, uten at det er planlagt de store krysningene av kontinenter.
Mer info følger etter hvert som jeg måtte noe fornuftig å bidra med.
Harald Hansen
23-09-2008, 07:18
Hei, og velkommen hit! Dette så jo ut som en brukelig bil. "Noe" større dekk enn vanlig. Hva er modifkasjonene?
Reisende Mac
23-09-2008, 10:22
Heisann!
Tøfft kjøretøy! :)
Er Mountaintruck det som tidligere het Fjallasport?
Det ser jo helt klart ut til å være en bil som er skodd for skikkelige ekspedisjoner. Gleder meg til å høre mer om denne!
Hei
Mountaintruck er navnet på en utstyrspakke fra Nissan Norge. Pakken består av en ombygging gjort av daværende Fjallasport, som nå heter Xtreme4x4 men som er samme gjengen med folk som holder til i Drammen.
Bilen har ca 2 tommers karosseriløft, 35" hjul (315/70-17), modifiserte fjærer og hjuloppheng, karosseribredding, speedometerkonvertering og er levert med alle Nissans garantier og godkjent av Biltilsynet.
Hvilke deler som er benyttet i modifikasjonene er jeg usikker på. Jeg tror det har variert litt avhengig av tidspunkt, men jeg vet at det på mange biler har vært brukt hevesett fra Old Man Emu.
Planlagte "modifiseriger" er i første omgang installasjon av kjøleboks (kompressordrift? tips mottas med takk), en eller annen snedig plassering av TomTom'en i tillegg til original navigasjon, samt diverse andre lure løsninger som måtte dukke opp underveis.
På turer er vanlig telt tenkt brukt for overnatting. Jeg har hittil brukt en snedig sak fra Outwell i Danmark (http://www.outwell.com). Teltet heter Jersey og tar ca 10 sekunder å slå opp, og 20 sekunder å slå sammen. Det koster en tusenlapp og selges overalt i Danmark og bl.a. hos Jæren Caravan i Norge.
Jeg skal holde forumet oppdatert på ting som skjer
vBulletin v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.